Tomrum

Det har stått där ett tag nu, rummet där dottern huserade. Tömt på möbler och med slitna tapeter fyllda av hål efter krokar, tavlor och bilder. Allt har fått vara så eftersom jag inte haft krafter att ta tag i det hela. Sjukläget har påverkat mig så till den milda grad att jag inte ens orkat tänka på hur jag vill att rummet ska bli en dag, hur det ska förvandlas. Klart sedan länge är i alla fall att det ska bli vårt nya sovrum.
 
I dagarna har dock tankarna börjat smyga sig in. Jag har funderat på att ha ett speciellt tema för rummet, typ behagligt soft, vilsamt hav eller mitt Afrika. Färgalternativ, fototapeter och vanliga tapeter har passerat i bilder och tankar och jag börjar nu se åt vilket håll det lutar, ett rum i behagligt vitt med inslag av minnen från Kenya.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0