Sirap / Syrup

Känns trögt så här dagen efter migränanfallet. Känns som om jag jobbar i sirap, är så utdragen och seg att allt verkar gå i slow motion. Hjärnan är liksom ställd på paus i väntan på play men jag hittar inte knappen för att trycka igång det hela. Mina ljuskänsliga ögon irriteras av solljuset utanför fönstret och jag vill helst bara blunda. En svag aning av huvudvärk molar i bakgrunden och får mig att tvivla på att det helt gått över. Vill helst av allt bara stänga in mig i ett mörkt rum och sova tills kroppen är med i matchen igen...

Feeling off today after yesterdays migraine attack. It feels like I'm working in syrup, so gluey that everything seems to go in slow motion. The brain is set to paus, waiting to play, but I can't find the start button. My light sensitized eyes are irritated by the sunshine outside the window and all I want to do is to close my eyes. A humming headache makes me think that it's not over for this time. All I want is to turn me into a dark room and go to sleep until my body is ready for the game again...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0