Saknad / Missed

Har just fått beskedet att min gamla moster lämnat jordelivet. Ett långt prövat liv är över och jag tror nog hon har det bättre där hon är nu. Borta är alla hennes plågor och alla prövningar hon fått utstå. Så här i sorgens stund saknar jag henne och det känns faktiskt som om en liten del av mig har försvunnit. Jag kommer aldrig att glömma hennes plirande ögon, det där lekfulla skrattet och nyfikenheten. Den positiva känslan jag fick inombords när vi delade upplevelser. I morgon går jag till kyrkogården och tänder ljus och minns min saknade moster. Vila i frid kära, kära du.

Jag är tusen vindar över sjön.
Jag är silverglittret över snön.
Jag är solsken över mogen säd.
Jag är stilla regn i höstens träd.


I have just received
news that my old aunt left the earth life. A far examined life is over and I think she's having it much better where she is now. Gone are all her pains and hardships she endured. In this sad moments, I miss her and it actually feels as if a small part of me is gone. I will never forget her peering eyes, that playful laughter and her curiosity. I can feel the positive feeling I got inside when we shared experiences. Tomorrow I will go to the cemetery and light candles and remember my aunt. Rest in peace my dear aunt.

I am thousand winds over the lake.
I am silver glitter over the snow.
I am sunlight on ripened grain.
I'm still rain in the autumn trees.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0