Boken / The book

Vaken till långt efter midnatt. Tanden värker och jag kan inte slappna av trots smärtstillande piller. Försöker med knepet att lyssna på en bok i sovrumsmörkret i hopp om att bli sömnig och somna. Jag väljer historien om vikingen Hicke Hiskelig Halvulk III och de övriga vikingasönerna i byn som alla fått i uppdrag att fånga varsin drake och tämja den. Boken berättas av Robert Gustavsson och redan där borde jag ha förstått att det skulle bli roligt och valt något annat. Men se, det gör jag inte. Resultatet blir att jag ligger där i mörkret och skrattar för mig själv...

Awake until long after midnight. The tooth aches and I can't relax despite the pain pills. I try the trick of listening to a book in the bedroom dark, hoping to become drowsy and fall asleep. I select the story of Viking Hicke Hiskelig Halvulk III and the other Viking sons who have been commissioned to capture a dragon and tame it, narrated by Robert Gustavsson. I should have known that it would be fun and selected something else. But I didn't. Instead I'm laying here in the darkness laughing...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0