Avkoppling / Relaxation

Äntligen semester! Så jag har längtat efter det här, längtat så att det nästan gjort ont inom mig. Nu har klockan lagts på hyllan och alla måsten har stuvats undan. Nu ska jag bara vara i nuet, ta dagen som den kommer och göra det som faller mig in. Denna solvarma dag blir det att glida ut på det stora blå, kasta ankar någonstans och bara koppla av där i vår underbara båt. Börjar nynna på en melodi som passar så bra en dag som denna:
"Blå, blå vindar och vatten. Blå, blå vindar och hav. Blå, blå känslor i natten. Det är fest med stillheten som gäst."

Finally vacation! I have longed so much for this, longed so much that it almost have hurt inside of me. Now the clock has been put on the shelf and all this "have to do" have been stowed away. Now I'll just be in the present, taking each day as it comes and do whatever I want. This warm, sunny day I will take a ride on the big blue, drop anchor somewhere and just relax there in our lovely boat. I start humming a melody that fits so well on a day like this:
"Blue, blue winds and waters. Blue, blue winds and seas. Blue, blue feelings in the night. It's party with silence as a guest."



Lyssna på låten / Listen to the song: http://www.youtube.com/watch?v=3U4tBTtoSJs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0