Blåkulla

Skärtorsdag, sitter ensam hemma med katterna. Funderar på vad jag ska hitta på. Får faktiskt tanken på att damma av sopkvasten och dra till Blåkulla en sväng, det är ju liksom dags för det i helgen. Till Pink Floyds "Great gig in the sky" lättar jag och katterna så plötsligt, svischar fram över himlen likt Harry Potter, svävar och svänger tyngdlöst i en oändlig rymd. Jag ler för mig själv, vilken underbar känsla, och vilken syn det skulle vara...

Maundy Thursday, alone with the cats. Wondering what I shall do. Actually I get the idea to dust off the broom and fly to Blåkulla since it's easter now. Playing Pink Floyd's "Great Gig in the Sky" when the cats and I suddenly are swishing across the sky like Harry Potter, hover and turn weightless in an infinite space. I smile to myself, what a wonderful feeling, and what a sight it would be ...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0