Lek

Hon sitter där förväntansfullt och väntar på att jag ska agera. Hon stirrar på mig och hennes blick säger kom igen, jag vill nu... Jag tittar tillbaka och ler, säger några rara ord och fortsätter sen att titta på programmet. Hon reser sig, gäspar och sträcker ut kroppen i graciösa rörelser och hoppar sen upp i soffan. Hon trycker sig mot mig och gör sig till, allt för att få sin vilja igenom. Tillslut plockar jag så försiktigt fram den lilla grå och genast intar hon sin position nere på golvet. Hennes koncentration är total. Jag skakar den lilla grå och slänger den sedan i riktning mot hallen. Hon tar ett stort språng i luften och fångar den i ett nafs. Nöjd sätter hon sig ner och tittar på mig, väntar förväntansfullt på att matte ska kasta den grå musen en gång till...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0