Julsamling

Minns barndomens morgonsamlingar i klassrummet då jag varje morgon i december smög fram min ljusstake på skolbänken. Jag och mina klasskamrater tände våra ljus under tystnad och väntade på att fröken skulle ta till orda. Sen satt man där i ljusens sken och lyssnade andaktsfullt en stund innan morgonstunden avslutades med en julpsalm.

 

Dessa morgnar saknar jag så här i juletid. Det var nåt visst med att förväntansfullt och stilla sjunga sig närmare julen. Kanske är det därför som jag i dessa mörka tider tänder ljus på jobbet…

 


Kommentarer
Postat av: maggan carlsson

Hej vilken häftig blogg du har mycke tankvärda grejor. Kram på dig

2009-11-30 @ 15:52:11
Postat av: Kricko

Tack, tusen tack för de varma orden. Hoppas du kommer att trivas i mitt krypin. Kram tillbaka!

2009-12-02 @ 14:13:00
URL: http://krickos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0