Närhet / Closeness

Mulen morgon med regnstänk i luften. Det känns mörkt och trist. Jag ligger kvar i sängen och önskar att jag kunde stanna där ett tag till. Motvilligt stiger jag dock upp och hoppar in i duschen med hopp om att bli lite piggare. Vid frukostbordet får jag sällskap av de tre matvraken som genast får sin frukost serverad. Den lilla grå kryper sedan upp i min famn och börjar spinna. Då önskar jag än mer att jag bara kunde sitta kvar där och mysa, känna värmen och närheten av en liten grå älskad vän...

A cloudy morning with rain in the air. It feels dark and tiresome. I lie in bed and wish I could stay there for a while. Reluctantly, I get up and takes a shower in hope of getting a little more alert. At the breakfast table, I get  the company of the three gluttons who immediately get their breakfast served. The little gray creeps up in my lap and starts purring. Then I wish even more that I could just sit there and cuddle, feeling the warmth and closeness of a small gray beloved friend...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0