Juldagsmorgon

"När juldagsmorgon glimmar, jag vill till stallet gå"... Minus tjugo grader kallt, pälsade på mig och tog mig ut i den mörka vintermorgonen. Stjärnorna glimmade och norrskenet spelade över himlen när jag kastade mig på sparken och susade utför Berghemsbacken. Stallet och min allra bästa kompis väntade, hästen jag tagit till mitt hjärta. Vilken underbar känsla det var att stiga in genom stalldörren, vandra genom stallgången och mötas av hennes välkomnande gnägg. Det blev stora kramen runt halsen och sen kände man mulen som försiktigt sökte sig mot fickan där godiset fanns. Det blev en liten kelig puff och sen ljudet av morotsbiten som försvann innan hon återgick till det harmoniska tuggandet av hö. Då stod världen still, det var jag och min allra, allra bästa kompis...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0