Rivmärken

Inspekterade det tomma rummet och kunde tillslut inte låta bli att riva bort en lös remsa av tapeten. Den följdes av några till. Insåg rätt snart att detta skulle bli ett slavgöra eftersom tapetskiktet inte frivilligt ville lossna. Det blev några remsor till innan maken beordrade vila för min del och själv tog över arbetet.
 
Nu har han varit däruppe och pysslat ett bra tag. Jag känner sån tacksamhet för att han finns och kan ta sig an detta när jag själv inte orkar. Varje tapetbit som lossnar mellan hans fingrar för oss framåt mot nästa steg i arbetet, till finliret med färg där förändringarna lär märkas omgående. Men just nu ligger jag här i soffan och hör honom arbeta. Kan inte låta bli att tänka, vad gjorde jag utan honom?

Kommentarer
Postat av: Anna

Spännande att få ett helt nytt rum!

Svar: En ny fas i livet känns det som.
Kricko

2014-01-07 @ 17:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0