Målbilden

Sitter i såpbubblan i min egen sfär
funderar på varför det blev såhär
Hur kunde jag låta det gå så långt
livet har krympt, känns förbannat trångt

Vill spränga bubblan, vill ut ur mitt skal
nu finns inget annat, jag har inget val
Målet det väntar, driver hårt på
i med- som motgång jag fortsätter gå

Nuet det smärtar, allt sätts på sin spets
när kilon jag jagar blir allting till hets
Vill öka takten men kroppen blir stel
bromsar, motverkar, ja allting blir fel

Känslorna flödar, från topp ner till dal
försöker att fly, vill in i mitt skal
Där ingenting sårar, där ingen mig ser
här söker jag tröst, om styrka jag ber

Här stannar jag länge, vilar en stund
gråter rätt mycket blir sövd av John Blund
I drömmarnas värld jag fortsätter gå
målbilden hägrar och dit ska jag nå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0