Död / Death

Var på väg hem med mopeden då jag möter en bil som plötsligt bromsar in och kör in till vägkanten. Han tittar på mig och sen bakåt och ser att bilen bakom också stannar. Då rivstartar han och kör iväg. Genast flyger en tanke in i mitt huvud, bara han inte körde på nåt. Tyvärr har jag rätt. En bit längre fram ligger en underbar katt alldeles stilla på vägen. Jag stannar och tack och lov stannar en annan bilist. Han lyfter försiktigt upp katten och bär den till sidan av vägen och konstaterar att hjärtat inte längre slår. Han hittar också ett trasigt halsband utan namn.

Jag är så tacksam för att denna djurvän dök upp och tog hand om allt. Till och med ringde polisen så att ägaren kan få veta vad som hänt deras familjemedlem. Själv tackar jag djurvännen för allt han gjort och åker hem gråtandes. Väl hemma får mina egna katter många och långa kramar...

I'm on my way home when I meet a car that suddenly slows down and pull over. He looks at me and then backwards and see that the car behind him also stops. Then he suddenly drives of with a flying start. Immediately a thought flies into my head, hoping that he didn't hit anything. Unfortunately, I'm right. Further away a wonderful cat is laying perfectly still on the road. I stop and thank God that another driver also stops. He lifts the cat up gently and carry it to the side of the road, noting that the heart no longer beats. He also finds a broken necklace without a name.

I am so grateful that this animal lover showed up and took care of everything. Even called the police so the owner hopefully will get information about what happened to their family member. Naturally, I thank the animal lover for all that he has done and drives home crying. Back home I hug my cats for a long, long time...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0