Mardrömmar / Nightmares

Vaknade av att jag grät. En mardröm hade tagit över och det tog en bra stund innan jag insåg att att jag bara drömt det hela. Kunde inte koppla bort tankarna utan låg där och funderade på hur starkt drömmen påverkat mig, hur känsligt det hela blivit. Tankarna valde att stanna kvar så jag valde att smyga ner till soffan och tv:n. Satt sedan där denna tidiga morgon och slötittade en stund innan jag måste ha somnat om igen. Vaknade av fågelkvitter, solsken och en liten katt som stod och pratade till mig. Det blir nog en fin dag trots allt idag...

Woke up crying. A nightmare had taken over and it took a while before I realized that I only dreamed it all. Couldn't disconnect my thoughts so I layed there in bed and realized how strong the dream had affected me, how sensitive the whole thing had become. The thoughts chose to stay so I decided to sneak down to the couch and the TV. Then I sat there this very early morning and watched TV for a while before I must have fallen asleep again. Woke up by birds singing, sunshine and a little sweet cat who stood and talked to me. It'll be a nice day today after all ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0