Gitarren / The guitar

Har en gitarr hängandes på väggen, en gitarr som tystnade för länge, länge sedan. En gitarr vars strängar nyttjades med varlig hand och ackompanjerades av skön sång. En gitarr som fyllde rum med vacker musik. Jag önskar så att jag hade fått chansen att lyssna men gitarren tystnade före jag föddes. Den tystnade med min mormor för 55 år sedan...

Have a guitar hanging on the wall, a guitar that has been silent for a long, long time. A guitar whose strings were handled with soft hands and accompanied by singing. A guitar that filled the room with beautiful music. I wish that I have had the chance to listen but the guitar became silent before I was born. It became silent when my grandmother passed away 55 years ago ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0