Känslodansen

Vaknar i det svarta nattmörkret med en sprängande huvudvärk. Kan inte somna om utan väljer att stiga upp. Startar datorn och väljer att se en av de filmer som min dotter rekommenderat. Väljer August Rush och inledningen väcker min kropp...

"Musiken. Jag hör den överallt... i vinden... i luften... i ljuset... Den finns överallt omkring oss. Du behöver bara öppna upp dig själv. Allt du behöver göra är att lyssna"...

Filmen tar mig med på en känslomässig resa där sinnena sveps med fullt ut. På helspänn följer jag med, gripen av denna människas starka tro och om hoppet som aldrig lämnar en. Jag blir så varm i hjärtat och själen dansar i kapp med solens strålar som börjar visa sig. Jag har verkligen lyssnat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0