Minnestrippen

Äter middag på restaurang med mina föräldrar och samtalsämnet har halkat in på gamla minnen. Jag berättar om ett minne jag har där jag åker längs en mörk, lång vinterväg och sedan kommer fram till ett hus med ladugård. I ladugården, i svagt lampsken, fanns en häst som jag lyftes upp på....

Det visar sig att minnet stämmer med verkligheten. En vinter då jag var tre år bodde vi i Nästansjö eftersom pappa jobbade där uppe då. Mina minnen från denna tid måste ha varit mycket positiva eftersom jag minns dem så väl. Mina föräldrar berättade att farbrorn på gården ofta tog oss ut på slädturer där han bäddade ner oss i täcken av hö. Kanske var det där som mitt stora hästintresse föddes...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0