Bröllopsdagen / The wedding day

En ring av guld
Min hand vilar så mjukt i din, när vi sakta går grusgången fram
Med glädjetårar, älsklingen min, ska jag idag byta mitt efternamn
Under en himmel så intensivt blå, och björkarnas grönskande grenar
min tvillingsjäl jag idag ska få, är fylld med tankar som skenar
I parken där vi förälskelsen fann, ska cirkeln mellan oss slutas
Jag är så rörd, du en stolt man, vår kärlek den ska aldrig prutas
Till skotsk musik och ord så sköna, en glimrande ring jag på fingret får
Minner om våra löften i det gröna, i rosbuketten faller en tår
Amor Vincit Omnia, min kära, vår devis sades alldeles nyss
Ta mig i din famn, håll mig nära, förgyll bröllopsdan med din kyss

Min älskade, idag är det den sjunde i sjunde, vår bröllopsdag. Tack för sex underbara år av lycka. Jag älskar dig, för evigt...


A ring of gold
My hand is resting so soft in yours, as we slowly go up the gravel path
With tears of joy, my darling, I will change my last name
Under a sky so intensely blue, and green birch branches
my twin soul will be mine today, I'm filled with thoughts that shone
In the park where we found our love, the circle between us will be closed
I am so moved, you are a proud man, our love it will never bargain
To Scottish music and beautiful words, a gleaming ring on my finger I get
Reminds us of our promises in the countryside, in the bouquet of roses falls a tear
Amor Vincit Omnia, my dear, our motto was said just now
Take me in your arms, hold me, brighten the wedding day with your kiss

My darling, today it is the seventh in the seventh, our wedding day. Thank you for six wonderful years of happiness. I love you, forever...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0