Släktresan

Min släktforskning lockar starkt just nu. Sakta men säkert fylls mitt eget släktträd med generationerna före mig, med helt okända namn som slukar mina tankar och föder nya; vilka var de egentligen, hur såg det ut, hur hade de det i sina liv, vad tänkte och kände de, vilka drömmar hade de...

Här i mitt släktträd har jag träffat på allt från nybyggare och bönder till präster och adel genom att resa bakåt i tiden. Nyfikenheten har väckts och jag vill veta mer, så mycket det bara går. Just nu är det den där adelssläkten Stuart som lockar och ett litet frö har fastnat i mitt huvud och börjat gro. Jag vill samla min närmaste släkt på den plats i Sverige där allt började en gång och berätta vår släkthistoria...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0