Paus / Pause

Har tagit en paus från skrivandet, fanns liksom inget att säga, orkade inte förrän nu. Fick rosfeber igen och åkte in på sjukhus. Vet vilket helvete det är att ta sig igenom det här och hade hoppats att slippa gå igenom det en gång till. Så fel jag hade. Sorgsna tankar har flödat inom mig och tårarna har sköljt över mig likt en vårflod när jag legat där i min ensamhet. Varför måste livet pröva mig såhär? Vägen tillbaka känns alldeles för lång...

I have taken a break from writing, had nothing to say until now. I've got "rose fever" again and went into hospital. I know what hell it's to get through this and I had hoped to avoid having to go through it again. How wrong I was. Sad thoughts have flowed within me and tears have washed over me like a flood when I had lain there in my loneliness. Why need life to try me like this? The way back seems too long...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0