Fiskkokerskan

Kommer hem efter jobbet och möts i dörren av missarna, den stora och den lilla, med andra ord Pepsi och Godis. De visar hur glada de är att matte äntligen har kommit hem, stryker sig mot mina ben och följer mig vart jag än går. De jamar och försöker få min fullständiga uppmärksamhet. Naturligtvis gullar jag med dem, pussar och pratar vilket gör dem nöjda för stunden. Som vanligt blir det starka reaktioner då jag öppnar frysen, de vet att det ibland brukar innebära kokt fisk. Och mycket riktigt, denna kväll plockas fisken fram och läggs i kastrullen. Troget sitter de på köksbordet och väntar, följer ivrigt mina steg, blinkar och gör sig till. Deras stora förtjusning går inte att ta miste på då det en stund senare serveras en tallrik fylld av nykokt ljummen fisk. Den goda middagen slukas snabbt och efterföljs av en behaglig sovstund tillsammans...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0