Sömntutor

Alla sover i huset utom jag. Till och med katten passar på att ligga extra länge denna morgon. Alla sussar de som små gullhjärtan och ser så där oskyldigt avslappnade ut. De drömmer sina söta drömmar ovetandes om att de befinner sig någon annanstans än i verkligheten. Andningen är lugn och trygg så några mardrömmar är det i alla fall inte. Och vilan behöver de så jag låter dem sova vidare.

Själv har jag varit uppe länge vid det här laget och tassat på tå för att inte väcka de sovande själarna. Har läst tidningen och njutit av lugnet. Funderar på att smyga mig ut i solen och njuta av den gröna, sköna naturen, fåglarnas skönsång och trädens svaga sus. Det kommer att bli en underbar dag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0