Avklädd

Vaknar i mörkret och hör konstiga ljud. Måste kolla vad det är som händer. Har mina aningar och smyger ner. Hör så plötsligt ett välkänt litet "krrrrrrr" som visar sig vara Godis. Jag tänder lyset och ser genast vad som hänt. På golvet ligger julkulor och glitter i en salig röra. De har alla rivits ner och fungerar nu som underhållande leksaker. Själv sitter Godis stolt och tittar på mig, vill liksom göra mig uppmärksam på att det är hennes förtjänst att det är som det är. Hon får veta att hon varit duktig men att det räcker nu. Sen släcker jag lampan och kryper till sängs igen och det är väl inte oväntat att jag vaggas till sömns av rullande julkulor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0