Julbryderi

Julrim på paketen, ska det vara lönt? Är det verkligen nån mening med att lägga ner tid på sånt som ingen uppskattar. Kanske bara skulle lägga ner det helt och hållet, lägga tiden på att bara vara istället. Kanske skulle strunta i juldikten till kollegorna, bara damma av fjolårets och se om nån märkte nåt. Kanske låta glöggen, julskinkan, och Kalle Anka utebli... Men stopp nu, om jag lägger ner allt det där, är det lönt att fira nån jul då? Raskt inser jag att jag skulle bli besviken på mig själv och dessutom stöta på patrull, irritationen skulle vara ett faktum. Därför gör jag allt det där som jag brukar göra och det brukar bli så bra så...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0